ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה

כל מה שקשור בהנדסת בנייה הוא עולם מורכב שרבים אינם מתמצאים בו. כך קורה שאנשים מן השורה ניגשים לעולם הבנייה מתוך מטרה לבצע עבודה מקצועית וחוקית ונתקלים בשמות בעלי מקצוע שונים, רבים ומבלבלים מעט, עומס מושגים שאין להם יד ורגל בו, והרבה טעויות שנתפסו בציבור מתוך חוסר הבנה וחוסר ידע. חשוב לדעת שבשונה מאנשי מקצוע כאלו ואחרים שעשויים להועיל ולסייע ביותר אולם אין כל חובה להשתמש בשרותיהם, בפרט לא בשלבים הראשונים של הבניה, הרי שתחומי ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה חשוב עד קריטי ממש לבחור איש מקצוע מלווה לפרויקט מהרגע הראשון שהוא עולה על הנייר ואולי אפילו קודם לכן. מהו תפקידו המעשי בשטח של יועץ קונסטרוקציה, מי ומתי צריכים ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה, ומה זה יכול לחסוך ולהועיל לעבודת הבנייה? עואד הנדסה רב תחומית, משרד בעל ניסיון עתיר ידע ומקצוענות בתחומי ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה מציע מידע ראשוני לכל מי שמסתבך.

מה זה בכלל ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה

ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה כולל בתוכו את כל התכנון ההנדסי של המבנה ברמה המקצועית שלו. בשונה ממהנדס בניין שהוא בעיקר איש ביצוע ופיקוח של תוכניות הנדסה ובדיקה משנית של המציאות בשטח לעומת התכנון החוקי, יועץ קונסטרוקציה אחראי מהרגע הראשון של השרטוט על הדיוק, ההוראות לגבי עמודים, יציבות, קונסטרוקציות בטון ופלדה שונים, וכל מה שקשור לווידוא עמידות המבנה לאורך שנים ומידת בטיחותו ועמידתו בתקני החוק בתחום. תפקידו של יועץ קונסטרוקציה הוא להיות דמות העל של אחריות הבטיחות והתקינות של המבנה, החל משלב התוכניות ועד לשלבי היציקה והסיום. יועץ קונסטרוקציה אינו אמור לפקח על תהליכי הבניה כולם לאורך תקופת העבודה, זה מתפקידו של קבלן העבודות ומהנדס הבניין הביצועי, אולם בעבודות משמעותיות בקונסטרוקציה של המבנה לרוב הוא יהיה נוכח.

סמכותו של יועץ קונסטרוקציה

יועץ קונסטרוקציה מקבל סמכויות שונות על פי חוק, מדובר בתפקיד הנושא אחריות משמעותית מאד שיש לה היבטים לטוב ולמוטב. בסמכותו להנפיק אישורי בטיחות שונים, צווי עצירת עבודה או אסורי כניסה במקרה של חוסר תקינות והפרה של תכנון קונסטרוקטיבי, ועוד.

מתחילים בניה? מחפשים ייעוץ ותכנון קונסטרוקציה מקצועי? צרו קשר עם עואד משרד להנדסה רב תחומית לכל המידע והפרטים שאתם זקוקים להם.

חזרה למעלה

השאירו פרטים

    קידום בגוגל קידום בגוגל