יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות אש מתמחה בשלל פתרונות העוסקים בבטיחות בנייה, הכוללים, בין השאר, מתן היתרי בנייה וייצוג אל מול שירותי הכבאות בארץ. בין אם מדובר בניה פרטית או בניה ציבורית, אולמות אירועים, תחנות שאיבת מים ואנרגיה, מוסדות רפואה, מוסדות השכלה גבוהה, בנייני משרדים, ועוד –  תפקידו של יועץ בטיחות האש יוודא ששטח המבנה אכן עומד בתנאים לצורך השגת אישור רשות הכבאות, ואף ייתן המלצות רלוונטיות כיצד יש לשפר את בטיחות הקהל והעובדים – במידת הצורך.

 

תחומי אחריותו של יועץ בטיחות אש

ישראל היא מדינה למודת אסונות בכל הנוגע לשריפות ותוצאות הרסניות. כדי לשמור על סטנדרט בטיחות אש גבוה, תחומי אחריותו של יועץ בטיחות האש כוללים, למשל, ייצוג מול רשויות הכיבוי וההצלה וייעוץ בעת הגשה להיתרי בנייה, רישיון עסק וטופס 4. נסקור בקצרה מה תפקידים אלו כוללים.

 

  1. ייצוג מול רשויות הכיבוי וההצלה – האופי הישראלי נחשב ללא אחראי או מתחייב. כלומר, כאשר ישנן הצלחות – אבות לה רבים. אך כאשר צצים הכישלונות – אף אחד לא ייקח אחריות על כך. בהתאם, כאשר מדובר בטרגיות שניתן למנוע, כמו למשל שריפות וכדומה, המדינה מחייבת כל בעל עסק – בין אם מדובר במסעדות, מוסדות ציבור, בניה פרטית, מרפאות או בתי חולים – לקבל אישור לפעילותם השוטפת מטעם תחנת כיבוי האש אליהם הם משתייכים. בהתאם, תפקידו של יועץ בטיחות אש הוא ללוות את בעל העסק בתהליך הגשת הבקשה לאישור פעולה, לצד ייצוגו מול שרותי הכבאות וההצלה.

 

  1. ייעוץ בעת הגשה להיתרי בנייה – ישראל שופעת מבנים ייחודיים ומיוחדים – הן בעיצוב והן בשימוש שלהם. בהתאם, יועץ בטיחות האש יבחן בדקדוק רב האם קיימים, לדוגמא, יציאות חירום ואילו סכנות עומדות בפני העובדים המגיעים מדי יום למבנה – כולל סכנות אש על שלל סוגיה. במסגרת עבודת ייעוץ ובדיקה זו, היועץ אף יסייע לכם בהכנת תיק שטח להגשה לצורך קבלת רישיון העסק המיוחל.

 

בטיחות אש – מייעוץ למעשים בפועל

כדי להימנע מטרגדיות מיותרות הנוגעות לאש, המדינה הוציאה חוקים רבים בהם בתי עסק חייבים לעמוד. בהתאם, להיעזר ביועץ בטיחות אש היא משימה ממעלה ראשונה. זקוקים לרישיון עסק ומעוניינים להכין תיק שטח שייצג אתכם בהתאם? בזכות עואד הנדסה תוכלו להשיג את האישורים המתאימים.

יועץ בטיחות אש

יועץ בטיחות באש

יועץ בטיחות באש הוא הגורם האחראי להכשרת כל מבנה לעמידה בתנאי החוק. כדי למנוע התפרצות של שריפות קבע החוק תקינה מחמירה הנוגעת לבטיחות באש, ומחייבת כל בעל עסק להציג אישור שהוא עומד בתנאים. יועץ מקצועי, מתאים את המפרט הייחודי של המבנה להגדרות החוק, ומאפשר לנמצאים במבנה להיות מוגנים בעת צרה. בעין מקצועית ניתן לראות את כל הסכנות שעומדות בפני העובדים, להעריך כיצד ניתן למזער פגיעות ולהתמודד עם כל הפרמטרים על לקבלת רישיון העסק. חברת עואד הנדסה מפעילה שירותי ייעוץ  בטיחות באש ומסייעת ללקוחותיה בתחום.

 

יועץ בטיחות באש – לעבוד בראש שקט

כל בעל עסק מכיר את הנוהל- המכתב מתחנת כיבוי האש הקרובה, שמבקש לתקן ליקויים ולהיערך לבדיקת בטיחות באש. נכון, זה יכול להיות מעיק ולא נעים, אבל בעיקר מציל חיים. במקרה כזה, יועץ בטיחות באש יהווה את העין המקצועית שתבטיח שקט נפשי בנושא.

 

היועץ סורק את המבנה, מכיר את צורת העבודה בתוכו ולפיה מתחיל לבנות את תוכנית העבודה. מעבר לאישור הרשמי, היועץ מוודא שכל יושבי הבניין באמת בטוחים, שהבניין חסין ושבמקרה אסון ניתן יהיה להימלט במהירות מהלהבות. לאחר בנית התיק היועץ יכול להעביר הדרכה לעובדים וללמד אותם איך לפעול במקרה חירום. כך ניתן לצמצם עוד יותר את הסיכון לפגיעות בנפש.

 

בין אם בגלל דרישות החוק ובין עם כדי לשמור על בית העסק שלכם בטוח ועובד, יועץ בטיחות באש הוא איש מקצוע חשוב שכל בית עסק צריך להכיר ולהשתמש בשירותיו.

 

בטיחות היא לא משחק ילדים

אש היא כוח טבע הרסני, שיכול לכלות בשניות מרחבים עצומים ולגרום לנזקים. התפרצות של שריפה בבית העסק עלולה להשבית את העבודה במקרה הטוב ולפגוע בנפשות במקרים קיצוניים יותר. לכן, חשוב להיערך מבעוד מועד ולתכן את מרחב העבודה הבטוח ביותר. יצירת מעברי חירום, התקנת שלטי בטיחות ואמצעים לכיבוי שריפות הם רק חלק מההצעות שיועץ בטיחות באש יכול להביא לידיעתכם.

 

חברת עואד הנדסה מספקת שירותי יעוץ וליווי מול רשויות המדינה, לצד מתן הדרכות לעובדים ועסקים, באופן מקצועי ואחראי.

 

יועץ בטיחות אש בצפון

שירותיו של יועץ בטיחות אש הינם חשובים, שכן הוא מסייע בכל הנוגע אל: ייעוץ בתחום בטיחות האש, בדיקת מתקני החשמל במבנה, פיקוח על העבודות באתר וכן הלאה. בבואכם לחפש אחר מומחה זה, יש לוודא כי הוא מחזיק בהכשרה הדרושה, בידע ובניסיון הרלוונטי. לקבלת מענה בתחום בטיחות האש, ניתן לפנות אל "עואד הנדסה". חברה זו עוסקת בתחום תכנון המבנים מאז שנת 1980. כמו כן, החברה רשומה בפנקס הקבלנים כקבלן רשום. 

 

תפקידיו של יועץ בטיחות אש

בהתאם לחוק הישראלי, ולפי הנחיות שירותי כבאות, יש צורך בהגשת תכנית בטיחות אש לכל מבנה. בין אם מדובר במבנה קיים ועומד ובין אם מדובר במבנה הנמצא בעיצומו של הליך בנייה, בזכות תכנית זו ניתן יהיה למנוע נזקים ברכוש ובחיי אדם כתוצאה מדליפה ושריפה.

על מנת להכין תכנית זו ולהגיש אותה כראוי, יש לפנות אל יועץ בטיחות אש – ולהסתייע בשירותיו. במסגרת עבודתו החשובה, יועץ בטיחות האש יכין תכנית בטחות מקיפה, מוקפדת וממוקדת – אותה יגיש בבוא העת לגורמים הרלוונטיים. תכנית זו תכלול, בין היתר, את ההנחיות להתמודדות ראויה במקרים בהם פורצת שריפה. זאת ועוד, תוך שימת דגש על השטח המדובר והאנשים הנמצאים בתוכו.

כמו כן, ניתן לפנות אל יועץ זה גם לצורך ביצוע המשימות הבאות: הכנת סקר בטיחות אש ותיקי שטח; ביצוע ביקורות ותחזוקה; פיקוח בטיחות אש; טיפול יעיל ומהיר בבקשות בטיחות אש לקבלת היתר בניה ועוד.

 

שירותי יועץ בטיחות אש בצפון

הסכנות בחשיפה לאש הן רבות, וכוללות נזקים רבים לסביבה, כמו גם פגיעה כתוצאה משאיפת עשן ועוד. בכדי לצמצם ככל הניתן את פריצתה של שריפה, ולהתמודד עם הופעתה בשיקול דעת, יש לפנות אל יועץ בתחום בטיחות אש. בשלב זה, כל שעליכם לעשות הוא ליצור קשר עם חברת "עואד הנדסה". לצד שירותי ייעוץ בטיחות ונגישות, מציעה החברה שירותים בתחום התכנון האדריכלי הקונסטרוקטיבי, ביצוע עבודות קבלניות ועוד.

 

יועץ בטיחות אש מוסמך

יועצי בטיחות כיבוי אש

תהליכי תכנון בהנדסה אזרחית, הם תהליכים מוגדרים על ידי רשויות הפיקוח והרגולציה בצורה מאוד ברורה. יש סדר פעולות שלם שמחייב אתכם, ויש אנשי מקצוע שצריכים להגיע לאתר הבנייה כדי לתת את חוות דעתם על הניהול ההנדסי של תהליך העבודה. אחד מאותם אנשי המקצוע, אשר יכול להשפיע בצורה מאוד משמעותית על איכות החיים במבנה הוא יועץ בטיחות אש. תפקידו של יועץ בטיחות אש, מהצוות של חברת עואד הנדסה, הוא תפקיד יחסית מורכב, אבל הרציונל הוא להגדיר מצד אחד את הפעולות שצריך לבצע כדי לייצר סטנדרט בטיחות באש בתוך מבנה חדש. ומן הצד השני לבצע פיקוח ובקרה על תהליך ההתאמה של המבנה לדרישות החוק מבחינת בטיחות באש.

מה תפקידו של יועץ בטיחות אש?

יועץ בטיחות אש צריך לוודא שבניין בשלב האכלוס, הוא בניין שיכול להיות בניין בטיחותי למגורים גם במקרה שבו מתרחשת שריפה מסכנת חיים. יש המון פרמטרים וקטגוריות שצריכים להיבדק כדי לעמוד בדרישות, ולאורך שלבי העבודה השונים, יועץ הבטיחות נקרא כדי לתת את אישורו או את חוות דעתו על דרישות שונות שעולות. למשל, כאשר אנשי המקצוע מתכוננים להתקין את מערכת הספרינקלרים לכיבוי אוטומטי של שריפות, יועץ בטיחות באש מסתכל על תוכניות העבודה ויכול לעזור לכם להבין האם צריך לבצע שיפורים או לבצע התאמות במיקום של המערכת כדי לייעל את ההתמודדות במקרה של שריפה מסכנת חיים.

בחירה זהירה ואחראית – מאפשרת עבודה לאורך זמן עם היועץ שלכם

כמו שאתם בוודאי מצליחים להבין, כדי לשמור על החיים של אנשים בפרויקטים גדולים ומורכבים, חייבים לעבוד באופן קבוע עם יועץ בטיחות אש שיודע מה הן הדרישות של החוק הישראלי בכל מה שקשור לסביבה בטוחה. יועץ מקצועי הוא אדם שמחזיק בידע אבל גם אדם שיודע להתאים את עצמו לסביבה המשתנה ולחידושים בתחום הבטיחות באש, כדי לאפשר לפרויקט שלכם לעמוד בסטנדרט המתקדם ביותר. וכאן נכנסים לתמונה אנשי המקצוע של חברת עואד הנדסה שיודעים איך לתת לכם את הליווי הדרוש על מנת לענות על כל הדרישות לקבלת אישור אכלוס לנכס.

חזרה למעלה

השאירו פרטים

    קידום בגוגל קידום בגוגל