מהי החשיבות של ייעוץ עבור בטיחות אש?

עמידה בנהלי בטיחות אש היא חשובה ביותר, ולצערנו אנו עדים לא אחת בשנים האחרונות למקרים מצערים בהם אזרחים נפגעו בשל ליקויים שונים בתחום. יועץ לבטיחות אש מוסמך הוא ציר מרכזי וחשוב ביותר במהלך התכנון והבנייה של מבנה חדש, של שיפוץ או תוספות בנייה וגם עבור כל בית עסק, מפעל ומתחם עבודה.

תחומי מעורבות

תחומי הייעוץ והמעורבות של יועץ בטיחות אש מוסמך הם רבים, והעיקריים ביניהם הם בטיחות המבנה, הסביבה, האדם והסביבה כולה מבחינה בריאותית. ליקויי בטיחות באש חושפים את המבנה עצמו לסכנות שונות כמו סכנת קריסה או פיצוץ, כמו גם את הנוכחים במבנה לשאיפת עשן נזקים לעור ושאיפת אוויר לא בריא. גם הסביבה עצמה מסביב למבנה עלולה להיפגע באמצעות חשיפה וספיגה לקרקע של חומרים מזהמים כתוצאה מבעירה ואש ופירוק תרכובות לאטמוספירה אשר מזיקות לאוכלוסיית הצומח ובע"ח.

התפקיד

במסגרת תפקידו יועץ עבור בטיחות אש מוסמך ילמד את העבודה במפעל, את המבנה עצמו ואספקטים נוספים – ועל בסיס כל אלו ובהתחשב בדרישות החוק והתקנות הוא מכין תיק שטח ותיק בטיחות באש. בתיק ישנו פירוט פעולות בזמני שגרה ובזמני חירום, מידע על מיקום אמצעי כיבוי אש, מיקום יציאת החירום מהמבנה ועוד. מדובר בתיק חשוב מאוד שיש למנות כלפיו אחראי בארגון, לבצע הדרכות לעובדים כולל תרגול ולוודא כי מיקום יציאות החירום ואמצעי כיבוי האש ידועים לכל עובד אשר נדרש לדעת על כך. יש לבצע גם בדיקות תקופתיות ביחס לתקינות המבנה, תקינות אמצעי הכיבוי, של יציאות החירום ועוד. זאת בשל בלאי טבעי, נזקי מזג אוויר.

תפקידו של יועץ לטובת בטיחות אש מוסמך גם כולל ביצוע של ביקורות, בחירת ציוד האש המתאים לארגון והתקנתו, שילוב ציוד מתקדם וטכנולוגיות חדישות.

הדרכות

קיומן של הדרכות בטיחות באש הוא נושא חשוב ביותר. יועץ בטיחות אש מוסמך יבצע את ההדרכות, ירענן את תוכנן של ההדרכות בהתאם לדרוש ויקיים את ההדרכות לעובדים. הדרכות אלו כוללות התייחסות לנושאים שונים כמו למשל הפעלת ציוד כיבוי האש, הכרת המבנה ופתחי החירום, תרגולים ועוד.

חזרה למעלה

השאירו פרטים

    קידום בגוגל קידום בגוגל